maandag, september 05, 2005

Mijn roze bril

Ik heb mijn roze bril afgezet.
Ik heb hem niet meer nodig.
Het leven zien door een roze
bril is tijdelijk een fijne beleving
maar als je vanbinnen roze kleurt,
zoals VTM je dag kleurt, heb je
geen behoefte meer aan die bril.

Ik heb mijn zwart-witte kijk op
de wereld afgezet voor zover
je die van je af kan zetten. Ik
neem de mensen nu zoals ze zijn;
boos, lief, gefrustreerd (al weten
ze dat vaak zelf niet), verliefd,
droevig en slim. Dat is veel makkelijker
op die manier.

Ik heb mijn eigenwaarde opgekrikt
en mijn negatieve spiraal van me
afgeworpen. Ik hou niet zo van
negatieve spiraaltjes behalve als
ze kindjes tegenhouden die momenteel
nog niet welkom zijn wegens geen tijd.
Ik heb dan ter compensatie een
positieve spiraal gemaakt. Was niet
makkelijk maar met mijn handigheid
zit het nog altijd snor.

Ik heb het arm-zijn van me afgeworpen,
vanaf nu heb ik geld in overvloed. Vraag
me niet hoe ik dat doe, maar ik weet dat het
werkt. Ik hou van geld en geld houdt van mij
en we zijn gelukkig. Zo gaat het leven; geven
en nemen. Omdat ik teveel gaf en te weinig nam,
was ik een tijdje blut, maar dat "probleem" heeft
zich wonderwel prima opgelost. Zoals alles oplost
als je dat maar gelooft.

Geen opmerkingen: