maandag, november 06, 2006

Beter spaghetti op café

Ik ben niet zo veeleisend als ik op restaurant
ga maar vrijdag 3 november heb ik toch zeer
verbouwereerd een Mechelse eetgelegenheid
verlaten. Raïssa, die me die avond zou vergezellen
in een culinaire ontdekkingstocht in deze misschien
wel lichtjes onderschatte provinciestad, liet gelukkig
niet te wensen over.

Als gesprekspartner was ze zeer onderhoudend. We
hebben wat afgelachen. Spijtig genoeg beslisten we
om de Toko Karachillio binnen te stappen. Dat bleek
zowat de slechtst keuze te zijn die we konden maken.

Bij het binnenkomen om 18.45u deed de gerant van de
Toko heel zwaarwichtig omdat we niet hadden gereseveerd.
Bleek eigenlijk geen probleem aangezien er nog heel wat
tafels vrij waren tot 21u.

Dat we ruimschoots zouden toekomen met de ons toegestane
tijd bleek toen 5 minuten na het bestellen onze warme
maaltijd al geserveerd werd. Onze borden kwamen duidelijk
recht uit de microgolfoven. Het verdroogde, korstig randje
van mijn puree verried het toch wel twijfelachtige niveau
van dit duidelijk veel bezochte restaurant. Het hammetje
van Raïssa was zelfs niet warm vanbinnen.

Hoewel Raïssa en ik een totaal verschillend gerecht hadden
besteld,was daar in de praktijk weinig van te merken. Zelfde
puree, zelfde saus, zelfde afwerking maar ander vlees. Ik had
even het gevoel in de cafetaria van de hogeschool te zitten.
Met het verschil dat je daar maar € 3 en geen € 15.

Leuk interieur. De vormgever in mij kon dit wel smaken maar
ik bleef qua culinaria toch stevig op mijn honger zitten.

Ik heb mezelf geregistreerd op Resto.be en dat wil zeggen dat
er geen goede commentaar van mij zal verschijnen. Een restaurant
dat zichzelf respecteert laat zijn klanten toch minstens 20 minuten
wachten op zijn maal. Dan lijkt het tenminste dat je je eten vers
klaarmaakt.

Je gaat dus echt beter een spaghetti eten in het plaatselijk
café. Daar is de versheid van de ingrediënten ondergeschikt
aan de prijs.

Mechelen heeft heel wat te bieden maar de Toko Karachillio
heeft dus voorgoed afgedaan.

Uw Michelin-proever

1 opmerking:

Pop zei

Ik had dat beter ook gedaan, maar dat durf ik dan weer niet zeker.