woensdag, september 09, 2009

Tijd voor komkommer

'Waarom probeer je dat niet eens', zei mijn vriend
enkele maanden geleden. Ja, waarom niet. Ik beweer
al jaren dat ik geen komkommer eet. Ik weet ondertussen
zelf niet meer waarom. Het smaakt gewoon niet erg speciaal.
Geef mij maar olijven, pittige kruiden, Thaise wok,...

Mijn vriend maakt de heerlijkste salade en daar zit
nu eenmaal komkommer bij. Ik had dus niet veel keus.
Ofwel als een klein kind al die stukjes uit mijn bord
vissen of mij niet laten kennen en stoer die komkommer
opeten.

En geloof het of niet; na enkele keren begon het me
zowaar te smaken. Ik ben nog steeds geen fan maar ik
betrapte me er deze week op dat ik zomaar zelf een
komkommer in mijn winkelmandje dropte!

Wat de liefde allemaal niet doet. Met een beetje
aanmoediging leer ik weer wat bij en dat maakt me
blij.

Er gaat een wereld voor me open want nu zijn er plots
veel meer gerechtjes die me kunnen bekoren.

Jullie liefhebber van alles wat de tong streelt,
Popje

Geen opmerkingen: