woensdag, december 02, 2009

Zachte geuren en malse mensen

Laatst zei een goede vriend me 'als je vindt dat een man
een fijne lichaamsgeur heeft, past hij bij jou'. Daar zit
toch wel iets in. Dat zal Dirk Draulans ook wel bevestigen,
al ben ik het niet met hem eens dat slechte seks nuttig is,
athans toch niet voor mij.

Als je dus na een avond dansen en transpireren nog steeds
aangetrokken bent tot de man die jou koos als danspartner
dan zit het wel snor vermoed ik. Van dansen krijg je het
gewoon altijd warm en ga je de wereld ook mooier vinden.
Dansen is de ideale afleiding, het beste voorspel, een
geweldige drug om in de zevende hemel te komen of toch al
ergens daaromtrent.

Niet alleen lichaamsgeuren beïnvloeden mijn gedachten.
De warme, zoete, frisse geur van cederhout maakt mijn lichaam
helemaal warm en brengt me terug naar de periode dat ik veel
tijd in het houtatelier van mijn vader doorbracht en waar mijn
nieuwsgierigheid het telkens won van de koude.

Zijn zweet maakt me blij want mijn vadertje werkt altijd hard
en die soms penetrante zweetgeur hoort gewoon bij hem. Het siert
hem ook enorm dat hij nooit lichaamsvreemde geuren met zich
meedraagt. Papa ruikt gewoon naar papa en niet naar Hugo Boss
of Giorgio Armani.

Mama ruikt ook lekker als zichzelf en haar geur maakt me nog
steeds rustig. Telkens ik haar knuffel voel ik me net die kleine
meid die zich veilig en begrepen voelt. Stiekem ben ik nog wel
eens dat kleine meisje die bij mama op schoot wil.

Thuiskomen is ook geweldig fijn, zeker als mijn huisgenote een
kruidig bad heeft genomen en het hele huis naar ontspanning ruikt.
Dan word ik na een drukke werkdag instant rustig.

Niet alleen zachte geuren maar ook zachte mensen kunnen mij
ongelofelijk blij maken. De warmte van een lichaam heeft een
weldadige invloed op mij. Mensen met een mals laagje heb ik
het liefst om te knuffelen. Ik verkies toch wel een beetje
vlees rond de botten. Een knuffel af en toe met een malse
medemens heb ik soms even hard nodig als lekker eten.

Knuffel,
Popje

Geen opmerkingen: