woensdag, maart 24, 2010

Mijn pad (deel 1)

Zo helder als een glas water
Proper water uit de kraan
Proper glas uit de kast
 Zo rijk zijn dat de nood aan meer verdwijnt

Kan eenvoud mooier zijn dan veel en meer
Helder water voedt mijn gedachten maar ook het lichaam
of is het de geest die deze gedachten voortbrengt

Marinus Knoope ontknoopt onze gevoelens
en doet dat met overgave

Ik geef me over aan het leven, geniet van
blijdschap, verdriet, woede en angst
want zij maken van mij een vollere en rijkere vrouw

Nooit volleerd in het zijn maar de zoektocht naar...
is veel interessanter

Bedankt aan zij die mij kwetsen, om wie ik verdriet heb (gehad)
Bedankt aan zij die mij boos maken, ik doorvoel nu de woede
Bedankt aan zij die mij angstig maken, ik ben nu minder bang
Bedankt aan zij die mij blij maken, ik geef mijn blijdschap door
Eindeloos leven in een cirkel, doorgeven van alle gevoelens,
leren van jezelf, kijk naar jezelf, hou je niet vast, laat het los

Genieten, alles laten stromen, blijdschap delen en het geluk
jouw kant voelen opkomen, dat komt als een zachte bries op
een avond van een hete zomerdag, als geroepen en weldadig

Wees niet bang om gelukkig te zijn, je hoeft daar niets voor te doen
Volg gewoon je pad

Liefs,
Popje

Marinus Knoope is de auteur van 'De Ontknoping'

Geen opmerkingen: