woensdag, oktober 19, 2011

Goed bedoeld, verkeerd verbonden

Vaak onbegrepen, verkeerd verbonden
De juiste woorden nog niet gevonden
om te zeggen dat er een verschil is
tussen onverschilligheid en het laten
van gevoelens bij de ander

Zie je, ik leg het misschien weer niet
goed uit. Ik moet misschien helemaal
niets uitleggen maar toch voel ik dat ik
dat heel graag wil delen

Woorden zijn woorden, maar brengen
wel eens gevoelens mee, maar wat doe je
met die gevoelens, van waar komen ze en
wat betekenen ze

We zeggen zo vaak 'het komt door jou dat
ik me zus of zo voel', 'omdat jij dit of dat hebt
gedaan of gezegd'. Waar komt dat toch vandaan
dat we de schuld zo graag bij de ander leggen
en daarmee ook de verantwoordelijkheid

Maar ik neem graag zelf de verantwoordelijkheid
voor mijn leven, mijn gevoelens, mijn daden,
niet dat dat altijd leuk is maar 'al doende leert
men' en dat blijft mijn moto

Wat ik dus wil zeggen is dat ik pleit voor meer
zelfreflectie en een stilstaan bij je eigen reacties
op wat anderen zeggen, wat doen woorden en
daden van anderen met jou, los van wat hij/zij
bedoelt

Ik heb nog niet de juiste woorden gevonden
MAAR
wat ik wel kan zeggen beste lezer, dat ik van
je hou omdat je bent wie je bent en daarmee
allerlei gevoelens en gedachten bij mij oproept
en dat de verantwoordelijkheid over wat ik
daarmee doe volledig bij mezelf ligt

... en daaruit volgt dat ik door gewoon mezelf te
zijn en vaak goede bedoelingen te hebben, ook wel
eens dingen zeg en doe die allerlei gevoelens bij jou
oproepen en waarvan je zelfs kan denken/interpreteren
dat ik daar vanalles mee bedoel maar wat belangrijk
is, is wat je ermee doet...

Dat je het begrijpt, wat doet dat met jou?
Dat je het niet helemaal begrijpt, wat doet dat met jou?
Je bent geweldig zoals je bent!

Liefs,
Popje

Geen opmerkingen: