maandag, oktober 10, 2011

Mijn gouden spiegel

Plots besefte ik dat jij mijn spiegel
wil zijn, mij mezelf laten zien, gewoon
hoe ik ben, dat ik alles helder zie
door jou

Je bent goud, eerlijk, heerlijk en
heel gewoon echt en oprecht, ik
zie mezelf in jou, het beeld maakt
me soms bang

Elke blik een confrontatie, en dan
de koppigheid van het niet willen
zien, ik wil mezelf niet zien, ik kan
het niet toelaten

Zo moeilijk mezelf te zien, te zijn,
te mogen, gewoon zoals ik ben te
zijn, met alles erop en eraan, mijn
angsten

Angst om helemaal echt en puur
te zijn, dan ben ik jaloers op jou,
dat jij dat kan, zo helemaal zonder
franjes jezelf te zijn

Je bent de mooiste spiegel die ik
me kon wensen, je leert me in
sneltreinvaart naar mezelf kijken,
mezelf zien, mezelf zijn

En trager wil ik leven en wat dan
met die sneltreinvaart, ik reageer
zo snel als een schildpad, dat is
snel genoeg

Ik ga toch maar beginnen met de
afbraakwerken van de muren om
mij heen, dan kan ik naast je lopen
met mijn hand in de jouwe

Dan hoef je niet meer over die muur
heen te klimmen, dan laat ik je gewoon
binnen, dan kan de wind waaien en
de zon schijnen

Liefs,
Popje

1 opmerking:

Immaan zei

Da's schoon gezegd m'n popje!
Love u too!

x, Iwi