donderdag, maart 08, 2012

Krachtige bosvruchtensmoothie


Elke dag starten met een gezond maar vooral
superlekker ontbijt, ja, daar teken ik voor! Smoothies
zijn altijd lekker en vooral supermakkelijk. Ik kocht
mezelf eindelijk een grote zak diepvriesbosvruchten.
Mijn diepvries moest eerst een beetje ruimte krijgen :).



Voor 400 ml (1 à 2 personen, ik drink dat gewoon
lekker helemaal alleen op :p ):

INGREDIENTEN:
150 g bosvruchten (vers of diepvries)
1 banaan
2 el muesli (zonder kan ook maar een beetje vezels doen wonderen!)
1 el hazelnoten (of andere)
1 el gebroken lijnzaad
3 dl sojamelk (andere 'melken' zoals amandel-, haver-, rijst-, ...kunnen natuurlijk ook)
1 tl lijnzaadolie


WERKWIJZE
1. neem grote maatbeker + mixer OF blender (heb ik niet en dus ook minder gedoe met dat ding af te wassen)
2. doe er de muesli en de sojamelk
3. voeg er de bosvruchten en banaan in grove stukken bij
3. voeg noten, lijnzaad en lijnzaadolie toe en mix/blend tot een homogene massa
6. serveer in een groot glas en werk af met enkele bosvruchten



Smakelijk!

Popje,
Uw veggie keukenprinses

Geen opmerkingen: