zondag, maart 18, 2012

Vegan Kokos Gember Muffins

Zoet voor de zoetigheid zegt me niet zoveel
maar gebak met een pittige toets is wel waar
ik voor bezwijk. De limonade blies mij al van
mijn sokken,  het gebak met gember nu dus ook.
Mijn nieuwste recept deel ik met veel liefde met
jullie!



Voor 15 grote muffins, op de foto gebruikte ik
mini-vormpjes, dan kan ik er meer eten zonder
me schuldig te voelen :). Voor de mini's heb je
voor deze hoeveelheden ongeveer 80 stuks, ook
leuk als cadeautje als je ergens op bezoek gaat
of als tussendoortje:

INGREDIENTEN

200 g tarwemeel
2 tl egg replacer
120 g rietsuiker (kan minder, naar smaak)
130 g plantaardige boter
1 zakje vanillesuiker
1/2 zakje bakpoeder
120 ml sojamelk
30 g fijngehakte verse gember
4+1 el kokosschilfers
1 tl kurkuma

WERKWIJZE
1. oven op 200°C voorverwarmen
2. meng suiker, tarwemeel, egg replacer, bakpoeder, vanillesuiker, kokosschilfers (4 el) en gember
3. smelt boter en voeg sojamelk, niet laten koken
4. meng droog en vet mengsel tot een homogene massa
5. verdeel over de muffinvormpjes
6. meng 1 el kokosschilfers en de kurkuma en bestrooi de muffins hiermee voor een leuke afwerking
7. bak 30-40 min op 200°C, OPGELET: voor de mini's is 20 min voldoende!

TIP
Maak kleine muffins voor bij de thee of voor een kinderfeestje met leuke kleurtjes.


Veel smulplezier!

Popje,
Uw veggie keukenprinses


Geen opmerkingen: