dinsdag, december 11, 2012

No more chocolate!

Het moet maar eens gedaan zijn met dat geklaag
Mijn geklaag welteverstaan
Toen besliste ik om te weten te komen
Welke intoleranties ik heb

Verrassend maar toch niet helemaal onverwacht
kreeg ik een lijstje mee met 3 producten:
1. Aspartaam
Mijn lichaam verdraagt geen chemisch nepsuiker. Dit vind ik nu eens goed nieuws en een pluim voor mijn ouders die thuis geen 'light' producten toelieten en een grondige afkeer hadden van alles dat niet een beetje 'echt' was. Gezond eten kregen we, veel groenten, weinig vlees, variatie! Nu ben ik mijn ouders dankbaar dat ze daarin zo consequent zijn geweest. Ik wil niet weten dat dat goedje allemaal met mijn lichaam zou hebben gedaan.

2. Dierlijke melkeiwitten:
Ja, dat is moeilijk en niet moeilijk. Ik at allang zeer weinig tot geen zuivelproducten meer en hoopte daarmee zowel mezelf als het milieu te sparen. Maar als je dan echt goed kijkt, zit dat verdorie in elk bewerkt product! Wat een gezeik! Echt, zelfs in mijn lievelingschips zit melkeiwit! Balen, big time! Maar bij de pakken blijven zitten, I don't think so. Zo zit ik niet in elkaar. Nog meer leuke gerechten verzinnen zodat ik die chips in no time helemaal ben vergeten! Wacht maar af! Delicious food is coming soon!

3. Cacao
Oh deer, hoor ik je denken. Maar neen hoor, zo erg is dat eigenlijk niet. Ik ben altijd meer een chipsaddict dan een chocoladefreak geweest. Ik was ook wel opgelucht want het verklaart voor een deel mijn vaak aanwezige hoofdpijn. Voor zij die het nog niet weten. Voeding heeft een grote invloed op ons lichaam! Be aware of the killing chocolate (bij mij dan toch)! Ik kook en bak dus nog wel met chocolade maar ik zal er zelf niet meer van eten. Kandidaten om recepten te komen proeven, meld je maar aan :).

Popje

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Je weet, ik neem dat proeven steeds zeer serieus. Met of zonder chocolade -maar ik ben toch blij dat ik geen chocoladeallergie heb-

tinevaneyken zei

Nele! Ik had gehoord van chocolade-en andere allergie, Sylien zou er niet om malen maar nu in de Sint-Kerstperiode toch even hard lijkt mij. Veel sterkte en inderdaad met veel ander lekker eten ben je die vieze zooi snel vergeten! x

mija zei

Helabé, daar wil ik ook eens iets over kwijt. Aspartaan is oppassen geblazen. Ik kan er ook niet tegen. Je moet zo weinig mogelijk vet eten en dan suikers vemijden. Wat doe ik, ik gebruik stevia, nog steeds het beste alternatief en light produkten uit het huis bannen. Ze zijn echt niet gezond.
Wat chocolade betreft, daar zitten ook goede dingen in. Maar sommige mensen krijgen migraine of hoofdpijn door o.a chocolade.
Overdrijf niet...en eet een klein stukje ipv een ganse reep.
En komen proeven....o ja
groetjes

Pop zei

Hey allemaal, ik eet al mijn hele leven weinig chocolade en de zware hoofdpijn begint stilaan weg te ebben na een dikke week chocoladevrij te leven. Het is geen zware dobber voor mij. En gezond eten is sowieso één van mijn specialiteiten :). Groet