vrijdag, februari 10, 2006

Op je bek of niet

"Als je het nu eens anders bekijkt."

Dat is een heel goeie manier om
een probleem op te lossen. Mensen
zitten vaak vast in hun hoofd. Maak
jezelf eens wat vaker los van alles
wat je kent en weet. Het kan bevijdend
en stimulerend werken.

Doe eens zoals George (Seinfeld) en doe
het omgekeerde van wat je nomaal zou doen.
'Breaking the habit' zoals Linkin Park zingt.
Kijk zelf of het werkt. Bij mij heeft het
alleszins al leuke situaties opgeleverd.

Angst is op zo'n moment uiteraard een slechte
raadgever. Gewoon DOEN is de boodschap. DOEN
zou vaker de boodschap moeten zijn. Al gaat
dat niet in elk geval op. Maar op je bek gaan
is heus geen ramp.

What doesn't kill you, makes you stronger.
(niet iedereen is het daar dus mee eens)
Je moet jezelf natuurlijk ook de kans geven
uitdagingen aan te gaan en op je bek te gaan.

Elk jaar dat je niks meemaakt is stom. Ik vind
alles interessant. Verdriet hebben en extreme
blijdschap. Elke emotie is er weer eentje meer
op mijn palet. Mijn doel is wel om uit slechte
ervaringen iets positiefs te halen.

Het lukt me alsmaar beter om dat te doen.
IK ben niet perfect maar daar gaat het dus niet om.
Het gaat om hoe je alsmaar vaker de controle
kan loslaten en je toch goed voelen.

Dat loslaten is voor mij echt een opluchting.
Dit heeft niks meer met onverschilligheid te maken.
Het aanvaarden van alles wat je ergert is een
soort relativering dioe je de kans geeft je hoofd
niet te vullen met onbenulligheden.

Geen opmerkingen: