woensdag, december 14, 2011

Danklichtjes


Mijn evenwicht broos en opstandig
ik wil meer en sneller en 'pats'
Daar lig ik op straat, verdwaasd,
de adrenaline giert door mijn lijf

Langzaam beseffend dat ik veel geluk
heb gehad, dat het ook anders had kunnen
lopen, dat ik misschien mijn benen kwijt
was.

Maar de lichtjes in de wereld schijnen
en blijven schijnen.
Dankje, vrouwtje op de bus die haar zorgen
met me deelde.
Dankje, T., I., L.,...voor jullie luisterend
oor.
Dankje, I., om te zijn wie je bent, dat je
echt naar me luistert, dat je echt om me geeft,
dat ik mag zijn wie ik ben, dat je lief en grappig
bent, dat je helemaal je gekke, geweldige zelf
bent, dat je hersenkronkels me soms verbaasd
maken maar ook aan het lachen brengen.

Dankje, dat ik broos en kwetsbaar mag zijn
maar ook sterk en talentvol.

Popje heeft het ook wel eens nodig

Liefs,
Popje



Afbeelding: bron

Geen opmerkingen: