woensdag, december 14, 2011

Mindfulness in 't echt?!

Ik volgde in het voorjaar van dit jaar
een 8-weken -training in Leuven bij L. C..
Het oefenen ging niet echt vlot tijdens
die acht weken en nadien werd het mediteren,
de ademfocus,... ook geen gewoonte.

Maar toch, nu 9 maand later, kan ik zeggen
dat het toch effect heeft op mijn leven. Ik durf
al eens stilzitten en stil zijn. Mezelf meer tijd
geven, meer aandacht geven aan wat er is.

Een vast moment inplannen om te mediteren
lukt me (nog) niet maar al die kleine veranderingen
maken me toch minder rusteloos. Ik durf al eens
wat vaker 'foert' zeggen en de boel de boel laten.

Ik luister beter naar mijn lichaam én naar mijn
echte verlangens. Ik ben milder naar mezelf.
Het is een traag proces maar wel blijvend.
Geen prestatiedruk, niets moeten, gewoon zijn.

Ik doe elke dag mijn best om niet te streng te zijn
voor mezelf en voor anderen. Bewuster ben ik wel,
wat wel wat dillema's met zich meebrengt.
'Ben ik goed bezig', 'moet ik nu boos worden
of me niet druk maken',

Mindful groetjes,
Popje

Geen opmerkingen: