donderdag, februari 07, 2013

Soundtrack part.1: Les Djinns


Als ik zelf de soundtrack van mijn leven zou schrijven, dan begin ik bij dit lied. Les Djinns (Trentemoller Remix) van Djuma Soundsystem is de sublieme plaat. Elke vezel van mijn lijf en mijn ziel worden bewogen, langzaam en sneller, zacht en luider, subtiel en dominanter, kort en langer, akoestisch en elektronischer, dichtbij en wereldser,...

Eigenlijk gewoon keihard zoals ik ben. Niet zomaar iets en in één woord te vatten. Maar wel een beetje van dit en dan weer heel veel van dat maar dan vooral helemaal zoals ik. Toch niet elke keer hetzelfde en toch ook weer wel. Langzaam maar zeker, soms lijkt het einde in zicht en dan onverwacht wordt het weer vervolgd.

Zo gaat dat ook met mij en mijn hemelse leven. telkens opnieuw en apart en samen en weer opnieuw maar dan anders. Zacht en langzaam ben ik. En hard en snel. Bij aanvang uniek. Niet door iedereen geliefd. Apart. Uniek. Iedereen een mening en een oordeel. Niet zomaar iemand.

Mijn plek in de wereld. Ik verover ze. Hard en zacht. Langzaam en snel. Geen haar denkt aan stoppen. Enkel trager. Hier zijn en daar nu zijn. Even stil in mezelf, bij mezelf. Wekkend een droom van sublimiteit. Niet zomaar iets. Mijn soundtrack. Mijn geluidslijn. Mijn lijn van mijn zijn.

Pop

Geen opmerkingen: