maandag, februari 11, 2013

Soundtrack part.3: Country in my Genes - The Broken Circle Breakdown Bluegrass Band



Sunshine in My Genes

Wauw, I feel like a fucking cowboy! Generous in anger! Ja, zo helemaal vol gloed van de blakerende zon, het druppelende zweet, het opwaaierende zand! This feels so good! I'm fucking alive! Wauw! Het bloed stuwt door mijn aderen, zo moet dat voelen, staccato en wild, dansen om te leven!

De warmte die ik zelf kan creëren  de energie die stroomt, de woorden die borrelen. En mijn stem die breekbaar door de muur zich een weg baant. Moeizaam haar weg vindt naar buiten, brekend, krakend, vormeloos, waanzinnig angstaanjagend kwetsbaar.

Die stem, die jaren opgesloten zat. Ik duw haar naar buiten, de wereld in. Dansend breek ik deuren open. Deuren die mijn geluiden weren. Mijn binnengeluid kon er nooit uit. Bang was ik, net als dat kleine meisje. Elk woord zo vaak gewogen, toch maar gezwegen. Bang. Zo bang.

Sunshine in my genes. Dat is hoe ik me voel. Dat ik wil stralen, die zon naar buiten. Mijn stem klinkt mooier als ik haar laat stralen. Nog breekbaar. Kwetsbaar. Maar elke dag sterker. Kansen geven zoals mijn ouders mij kansen gaven. Ik vergeef hen dat ze mijn angst niet zagen. Die kon ik heel goed verstoppen. Ik praatte veel maar wat er echt leefde dat durfde ik niet tonen.

Op een podium, voor een publiek, dar droom ik van. Ik maak hem waar, die droom, en als ik daarvoor eerst al mijn muren moet afbreken, deuren moet inslaan en angsten onder ogen moet komen! Wel, dan neem ik de uitdaging aan. Met volle teugen ga ik genieten van elk stapje dat ik zet. A small step for now, will be a big step for my life!

Pop

Geen opmerkingen: