zondag, april 18, 2010

Drifting alone/along

het probleem is vooral dat er een wereld
rond de situatie zit die beperkingen oplegt
en vooral aan je geweten knaagt
zodat je nooit gewoon je driften naloopt
ook al is dat hetgeen je het liefst wil

was ik een kat
vrij, spinnend, benen strelend,
mannetjes zoekend om meteen
weer heen te gaan na wat gevlei

laat ik het alleen eens proberen
de dag doorbrengend in vrijdom
vrijend, vrij, benen strelend,
mannetjes zoeken om meteen
weer heen te gaan na wat gevlei

of is een mens gaan kat en straalt
die drang door
de drang om nestjes te bouwen
om het leven te beschouwen als
een hoop legoblokjes die elk
hun plaatsje dienen te krijgen

ik bak ze in de oven en vorm ze
naar mijn idee, het idee dat zich
zachtjes heeft genesteld in mijn hoofd
dus laten we vooral nestjes bouwen
in hoofden
die hebben we altijd bij

Popje

Geen opmerkingen: