donderdag, april 29, 2010

Gezond kruidendrankje? Red Bull Simply Cola: de test!

Te lange lokken dwongen mij tot een kappersbezoek. Bij het afrekenen
kreeg ik van de kapster een gratis blikje Red Bull of dat dacht ik alleszins
want het foldertje dat ik meekreeg vertelde een heel ander verhaal.

Red Bull heeft een eigen cola op de markt gebracht en heet Red Bull
Simply Cola en ambieert een natuurlijke cola te zijn. Dat wil ik gerust
aannemen, alleen de verpakking had ook wel iets natuurlijker gemogen.
Blauw en rood, de kleuren van Red Bull, overheersen en associeer ik
intuïtief niet met gezond en natuurlijk.

In het foldertje staat vermeld dat het drankje bestaat uit 100% natuurlijke
ingrediënten. Het resultaat van de geurtest is niet zo geweldig. Het ruikt
naar colalekstokken of cola-ijsjes en een beetje flauw. De smaak
daarentegen is beter dan de geur. Het smaakt redelijk kruidig maar hoefde
voor mij absoluut niet het label van een cola te krijgen. Kaneel proef ik
heel duidelijk maar de algemene smaak is vrij zacht en niet te zoet. Dat
laatste kan ik absoluut waarderen want we eten al genoeg suiker.


Hun marketingstrategie had volgens mij beter gekund. Ipv de
concurrentie aan te gaan met Coca-cola hadden ze beter sterk
gefocust op een natuurlijke limonade en de naam en de kleuren
ook beter niet gelinkt aan het mierzoete energiedrankje waar
Red Bull voor bekend staat. Kruidenlimonades als Bionade doen
het ook alsmaar beter.Ze lopen hier volledig voorbij aan veel
doelgroepen die een 'groener' imago wel zouden zien zitten maar
de link met de originele Red Bull is te sterk.


Gemiste kans op de bio-eco-groen markt! 

Popje groet u

Afbeeldingen: Red Bull Simply Cola
                     Red Bull
                     Bionade

Geen opmerkingen: