woensdag, februari 07, 2007

Stage bij CJP

het is weer even geleden dat ik jullie te woord stond.
Sinds maandag zit ik op een bureautje bij CJP mezelf
nuttig te maken als stagiair. De komende 8 weken zal
ik dus regelmatig bloggen over de perikelen hier. Het
zal dus bij tijden veel minder poƫtisch zijn dan anders.

Dag 1 maandag 5 februari

15.10u

Trein heeft vertraging dus meteen stress de eerste dag van mijn stage bij CJP. Maar Marijke, die me in het station opwacht, en ik komen op tijd aan voor een relaxte introductie. We krijgen elk een computer ter beschikking. Marijke kiest voor de ruimte waar de radio speelt. Ik kies de rustige bureau die ik vanaf donderdag zal delen met ene Maarten, de communicatieverantwoordelijke.

Claire Koreman, de websiteverantwoordelijke, is onze begeleider en dus vooral werkverschaffer. Ze geeft ons een korte introductie in de werking van CJP en zegt ons wat we zoal zullen moeten doen. We zullen moeten werken maar ook niet te hard. Het ziet er allemaal heel leuk uit.

Als eerste opdracht mogen we in de nieuwe brochures van alle Vlaamse en Nederlandse uitgeverijen boeken zoeken die de doelgroep kan aanspreken. Ondertussen analyseren we ook even de opbouw van de nieuwe website. Sinds kort heet die niet meer CJP.be maar GOBOTS.be.

De affiches in de verschillende burelen verraden een hele evolutie van grafische vormgeving. Soms beter, soms slechter dan de vorige maar elke keer anders.

De middagpauze gebeurt in de vergader-/eetzaal en iedereen zit samen. Zeer gezellig.

Mijn lijst van boeken is bijna klaar. Daarna neem ik die website nog even onder handen en dan zit mijn eerste stagedag er alweer op.

Nele groet u


Dag 2 dinsdag 6 februari

13.41u

Op mijn gemakje naar CJP gekomen. Nieuwe dag, nieuwe opdrachtjes. Lijst maken met mogelijke workshops voor jongeren in de krokus- en paasvakantie. Gedichtjes beoordelen die door CJP’ers zijn ingezonden voor de Valentijnswedstrijd. Gedichten zijn niet zo geweldig. Ik ga dus zelf maar enkele werkjes insturen.

Roland is jarig. Hij wordt, denk ik, 52. Hij houdt zich bezig met de technische zaken. Tijdens de middagpauze ook kennisgemaakt met Joris, de baas hier. Heel aangename en, op zijn CJP’s, relaxte kennismaking. Denkt en doet gewoon mee met de rest. Heel ontspannen sfeer.

Leemtes op de website gezocht en al bezig mogelijke opvullingen te zoeken. De cabaretiers en stand-up comedians zijn ondervertegenwoordigd. Lijst aan het maken met grappige Belgen en Nederlanders die de komende maanden in Belgiƫ en Zuid-Nederland optreden.

Eerste redactievergadering met Claire. We doen ons werk al goed. Nu kan het echt werk beginnen. Morgen mogen we bellen, mailen en schrijven.

Ik ben een goed CJP'er.

Nele groet u


Dag 3 woensdag 7/02

Gedichten ingezonden voor Valentijn. Mail naar 't Arsenaal. Mijn eerste voorstelling is al over 3 weken. Joepie. Workshops zoeken en korting afsnoepen.

Geen opmerkingen: