donderdag, november 05, 2009

Absynthe in my Mind

Elke noot gespeeld maar vooral gezongen bezorgt me
kippenvel en een gevoel van verliefdheid. Verliefd
op de muziek van Bert Ostyn, Renaud Ghilbert, Jan
Duthoy, Sergej Van Bouwel en Jakob Nachtergaele van
Absynthe Minded.


Bert Ostyn blijft wel een zeer aparte aantrekkingskracht
uitoefenen. Zijn stem is echt heel sexy en het timbre
doet mijn hart trillen. De violist kan me ook bekoren
en streelt mijn oor.

Hun concert in Het Depot op 3 november was echt
ongelofelijk goed. De eerste keer zag ik ze in de
Marquee in Werchter en was meteen helemaal verkocht.
Van 'There is Nothing' was ik niet zo wild maar hun
nieuwe plaat heeft me echt omvergeblazen.

Middelmatigheid is er niet op te vinden. Het heerlijke
'Envoi' kan me nog steeds bekoren maar is zeker niet
het enige pareltje. 'Moodswing baby' is een absolute
ode aan de vrouw in al haar gemoedsonrust en daar
kan ik alleen maar fan van zijn. 'Heaven knows' dat
Absynthe Minded het altijd goed bedoelt. 'Paramount'
is de gevoelige snaar en bij voorbaat een kanshebber
om bij menig koppel 'ons' liedjes te worden. 'Mercury'
is een supervet lied en ik houd van de manier waarop
meneer Ostyn de zin 'The old man sitting on a bench
in the shadow' zingt! Zo sexy!

Ik ben verkocht en Bert hangt boven mijn bed!

Liefs,
Popje

Geen opmerkingen: