dinsdag, november 03, 2009

Warme ontboezemingen

In de Floere Bloes, het jeugdhuis dat bij mijn ouders
bekend stond als 'het drugskot' maar waar ik menig
fijne jaren heb doorgebracht, heb ik het genoegen gehad
te dansen met een mooi meisje. Mijn ogen waren gesloten,
zoals wel vaker als ik dans, en toen ik ze opende, stond er
een knappe griet heel intiem tegen mij aan te dansen. Ik
kan je verzekeren dat me dat niet koud liet.



Om mannen te plagen dansten Kim en ik wel eens samen.
Een vrouwenlichaam is me niet onbekend op de dansvloer.

Toch was het anders met deze mooie meid. Zij nam het
initiatief en leek het wel een beetje te menen. Ik werd
er waanzinnig ijl van in mijn hoofd. D., mijn toenmalige
vriend was wel ergens aanwezig maar op dat moment was ik
met mijn hoofd in een heel andere wereld. Waarschijnlijk
had de ruime portie alcohol daar ook wel wat mee te maken.

Zoals velen onder jullie krijg ik het wel eens warm bij
meer dan gewone aandacht van anderen. Die jeugdhuisjaren
doen me ook nog denken aan 'mijn knap ventje'. Dat was,
om alle misverstanden te vermijden, niet mijn toenmalig
lief maar een knappe jongen die een vast lid was van de
Floere Bloes en wiens identiteit ik niet ga prijsgeven.

Het begon op één van de eerste Cocktailparty's in het
jeugdhuis. Ik was al enkele jaren samen met D. en kwam
helemaal geen aandacht te kort maar wat extra spanning
had een heerlijk effect op mijn gemoed. Ik wandelde,
al flink in de wind, op hem af en zei hem, in het bijzijn
van zijn vrienden, dat ik hem de knapste kerel van de
Floere Bloes vond. Hij lachtte het weg maar de maanden
daarna bestond er een soort platonische spanning.

Ik genoot ervan dat hij naar me keek, mijn kont aanraakte
als hij me passeerde en niemand het zou opmerken in de massa.
Net als dat mooie meisje stond hij op een keer vlak voor
mij op de dansvloer. Wat een kriebels! Toch was het geen
verliefdheid want ik fantaseerde meer over hoe hij zou zijn
dan dat ik hem kende. Ik ben hem ooit nog tegengekomen in
de Overpoort in Gent waar ik toen op kot zat. Maar ik ben
trouw gebleven.

En ik ben nu eenmaal niet het type dat net als Tasha
uit The L Word denkt 'Thinking is cheating'.

Liefs,
Popje

Geen opmerkingen: