maandag, november 23, 2009

Lekker vuil mag weer

Wat ik al jaren zeg begint alsmaar vaker wetenschappelijke
grond te krijgen. Teveel hygiëne is helemaal niet gezond.
Zo blijkt ook uit een onderzoek dat deze week op
Gezondheidsnet wordt beschreven.


Deodorant gebruik ik al jaren omdat ik mijneigen zweet
na een tijdje niet meer draaglijk vind maar ik weet
eigenlijk niet of anderen dat ook vinden. En is dat,
als we eerlijk zijn, de reden waarom we ons zo vaak wassen
en ons omhullen met lichaamsvreemde geuren.

Dat we onze eigen geuren maar vies vinden is niet zo
interessant want ons lichaam communiceert ook met geuren.
Denk maar aan feromonen die ons aantrekkelijk maken voor
onze soortgenoten. Spijtig genoeg soms ook voor honden en
andere viervoeters.

Geef mij maar een man met een zweem van zweet want ik ervaar
dat als mannelijk en stoer want een man zweet als hij zwaar
werk doet, sport, danst en laat dat nu dingen zijn die de vrouw
in mij wakker schudt.

De reclame wil ons doen geloven dat vrouwen in zwijm vallen
voor Axe en consorten. Ze hebben nog gelijk ook, ik val er
van in zwijm maar ik vind dat niet zo positief dat ik geen
adem meer krijg als er zo'n Axe-man passeert. Bij sommige
mensen neemt hun geurwalm dezelfde proporties aan als de
uitlaatgassen van opgefokte brommertjes waar je als fietsers
noodgewongen mee wordt geconfronteerd.

Lang leve wat minder hygiëne! En begrijp me niet verkeerd,
ik kan genieten van een frisse douche maar ik gebruik zo
weinig mogelijk penetrante geuren in en rond de badkamer.
Ik ontdekte enkele maanden geleden de deodorant van Speick,
verkrijgbaar in bio- en ecoshops en online.


Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over deodorant.

Uw meestal frisse oksel,
Popje

Geen opmerkingen: