zondag, januari 01, 2012

Goede voornemens: Stop it & Do it!

STOP IT!





Misschien wat kort door de bocht maar eigenlijk is de essentie
van de 
oplossing van onze problemen gewoon simpel.


Angst om te falen? Stop ermee!
Angst om verlaten te worden? Stop ermee!
Angst om succesvol te zijn? Stop ermee!
Angst ...? Stop ermee


DO IT!

"Wat u ook kunt doen, of in uw dromen meent te kunnen
doen, BEGIN ERMEE! In stoutmoedigheid schuilt talent,
kracht en tovenarij
."
  (
Goethe)


En dat is nu net wat ik nodig heb. Stoppen met bang zijn, zelfs
bang zijn van succes. Wat heeft al die angst me uiteindelijk al
opgeleverd? Dat ik mijn dromen altijd weer in de diepvries
steek 
en ze er niet durf uit te halen. Dat ik mezelf niet durf zijn
omdat 
ik bang ben dat anderen me dan niet meer leuk vinden. 


Wie moet ik dan zijn? Dwaas idee maar zo 'gewoon'. Ik ben
op de 
wereld gekomen om de beste versie van mezelf te
worden, waarom 
zou ik dan doen alsof ik niet ben wie ik ben?
Angst, angst, angst,...



Wat moet ik dan doen? Normaal doen, gewoon zijn, meegaan 
met de kudde? Lijkt niet echt interessant en toch doe ik het
maar 
al te vaak. Mooi in het plaatje proberen te passen.
Welk plaatje? 
Geen idee, een beeld dat ik in mijn hoofd heb
zoals ik denk dat 
ik me moet gedragen. 


Ik wil gewoon heel hard uitbreken uit die gevangenis die ik
rond 
mezelf heb gebouwd, met beperkingen die ik mezelf
opleg, bang 
voor de reacties van anderen. En niet alleen bang
voor de negatieve 
maar ook van de positieve. Hoe absurd
dat ik bang ben om succes 
te hebben in de dingen die ik wil
doen.



Bang om te falen. Maar mijn moed is groter. Ik wil leren met
vallen en opstaan! Ik wil gaan voor mijn dromen. Ik heb beslist
dat ik werk maak van mijn dromen. Ik wacht niet meer af. Ik
stel mezelf doelen, ik werk op mijn eigen tempo maar gestaag
aan de verwezenlijking van mijn dromen.


Ik heb talenten, ja, en veel meer dan ik denk, en ik ga ze
gebruiken! 
Ik heb capaciteiten en ik ga ze tot leven brengen.
Ik ben gelukkig 
met mijn dromen maar ik leef ze nog niet en
dat ga ik nu doen.



IK LEEF MIJN DROOM!


Veelbelovende en droomwaarmakende groetjes,


Popje 



1 opmerking:

mija zei

Het filmpje is keigoed. Lieve popje, neem je tijd om ander werk te zoeken of gooi het gewoon over een andere boeg. Je bent zo kreatief!!!!!!!Ik duim voor jou!!