zondag, juni 17, 2012

Dans de zomer in

Het lot bracht me hier
Of nee, ik heb mezelf gebracht
waar ik nu ben
En ik ben hier graag
Hier en nu
Alleen
Of met jou

Zo blij dat ik ben wie ik ben
Als een ei
als de bloesems die volop
vruchten brengen

Vruchten die ik op de markt vind
En dan plots dat déjà-vue-gevoel
dat ik dit al eens eerder heb gezien

Ja, want elk jaar volgen de seizoenen
zich op en ben ik weer blij
dan maak ik weer lekkers in mijn
keukentje, een blij keukentje

En dan dans ik in de living
en maak ik sexy jurkjes
en ben ik weer blij
dan fiets ik rond in een stad
die ik ken en niet ken

Zoals jij eigenlijk, de stad en jij,
ik ken je en ik ken je niet
maar heel graag wil ik meer
plekjes van je leren kennen

Plekjes waar jij aardbeien plukt
waar jouw gedachten dwalen als je
even je ogen sluit

Dans je met mij de zomer in...

Popje

Geen opmerkingen: