maandag, juni 04, 2012

Tiramisu met aardbei

Ok, ik zal mijn recept delen. Wat niet zo moeilijk
is want het is echt gewoon tiramisu met aardbeien :).
Bij deze beloof ik nogmaals om een veganistische
versie te maken tegen augustus. Ja, augustus want
dan komt ons allerliefste L. terug van 2 maand retraite.
And she is a real princess, a vegan princess!


Op de foto heb ik een familiehoeveelheid gemaakt.
Hiervan kan je makkelijk 10 porties uithalen dus
halveer gerust de hele boel :). Hier dus de hoeveelheden
zoals ik ze heb gebruikt.

INGREDIENTEN
500 g mascarpone
100 g bloemsuiker
4 eieren
300 g boudoirs/lange vingers
koffie (1 à 2 koppen, ik gebruik oploskoffie, lekker makkelijk)
Amaretto (optioneel, ja, sommigen vinden dit noodzakelijk, ik dus niet :))
500 g aardbeien

WERKWIJZE
1. zet koffie
2. meng mascarpone, eierdooiers en bloemsuiker tot een homogene massa
3. klop eiwit tot schuim
4. spatel eiwit héél langzaam en voorzichtig door mascarponemengsel
(dit is belangrijk voor een luchtig eindresultaat!)
5. was de aardbeien en snij ze in fijne partjes, voor de topping laat je er enkele in zijn geheel
6. neem een grote kom of enkele kleine kommetjes
7. giet koffie in diep bord en doe er een flinke scheut amaretto bij
8. vul deze met afwisselend een laagje, kort-in-koffie-gedoopte boudoirs, een laagje van het luchtige mengsel en stukjes aardbei
9. werk af met aardbeien
10. zet minstens 12u in de koelkast voor een stevig én luchtig resultaat



SMAKELIJK!

Popje

Geen opmerkingen: