zaterdag, augustus 04, 2012

Jij en ik hebben lief

Het leven is schoon, wonderschoon
als in de letterlijke betekenis
ontdaan van onzuiverheden
de ruis is eraf
geen storingen meer
de juiste kabel, al is die goedkoper dan de vorige, kan het verschil maken

Het spanningsveld, de chemie
of hoe noemen ze dat ook al weer
ja, is het chemisch
ons samenzijn
ons innig verstrengeld hoofdenspel
ons langzaam stromende woordenwaterval
ons liefdesvormende, ja, liefde wordt gevormd

Het mijnenveld van gedachten
van wachten op jouw schoonheid
op zachten van verlangen
mijn hart is een rat die al jouw mijnen vindt
ontwapenend voor jou, voor mij
mijn ratje, mijn knagend lief
aan mijn grote muur

De muur, de Leuvense muur
rond mijn hart breekt af
mij zachter makend
mij liefde gevend
mij graag ziend
mij lief hebbend
jij en ik hebben lief
elkaar
x

Popje


Geen opmerkingen: