maandag, november 21, 2011

De boom die groeit...

Mijn wortels krijgen alsmaar meer vaste grond,
vinden de weg naar water en zuigen zich vol.
Mijn takken weten alsmaar beter de zon te vinden
om de bladeren van mijn ideeën te laten groeien.
Mijn stam maakt zich elke dag sterker en kan
de hevige stormen trotseren.

Ik groei, ik groei, ik groei op mijn eigen tempo,
genietend van zon en regen, van wind en wolken.
De maan die mij 's nachts gezelschap houdt, kleiner
of groter wordend in al haar eenvoud.

Ik groei, ik groei, ik groei kleine, bijna onzichtbare
beetjes elke dag, mooier en groter wordend, steviger
in mijn wortels, reikend naar de zon, vruchten dragend,
de mooiste boom wordend die ik worden kan.

Ik groei, ik draai, ik verander mee met de seizoenen,
mijn bladerdek altijd in de mode, 's winters nagenietend
van het prachtige, vruchtbare jaar, de sneeuw die de
zonnestralen weerkaatst, de sneeuwballen die mijn stam
raken, de eekhoorns die in mijn kruin spelen.

Ik groei, ik ontluik, ik voel de lente, de knopjes, de zachte
zon, de lekkere regenbuien, ik herleef, ik straal van geluk,
van hernieuwde energie, genietend van de wereld die weer
helemaal opleeft, de mensen om me heen die vol blijdschap
mijn bladerdek zien groeien, blij zijn dat ik het nieuwe voorjaar
aankondig.

Ik groei,

Popje

Geen opmerkingen: