vrijdag, juli 20, 2012

Dagen Zonder Gluten: Honger!

Dag 3 en het begint lastig te worden. Ik begrijp nu eindelijk waarom mijn lief altijd 'ja' zegt als ik vraag of hij honger heeft. Ik heb constant honger. Na een meer dan riante portie ontbijtgranen, was het ongeveer twee uur rustig maar dan komt die honger opzetten. Niet fijn...of toch.

Ik merk nu pas hoe weinig ik eigenlijk echt honger heb. Eten uit goesting is zo een gewoonte geworden dat het nu pas opvalt als je enkele producten niet meer zomaar kan eten. Koekjes zitten vol gluten en vaak ook lactose dus die moet ik allemaal schrappen.

Ik zal dan maar toegeven dat ik best wel veel koekjes at. *bloos* Deze uitdaging heeft dus wellicht ook nog andere voordelen dan culinaire ontdekkingen. Beseffen dat mijn eetgewoontes stiekem toch niet zo heel gezond zijn. Best wel confronterend maar laat ik daar nu net van houden. Dat het leven me altijd meer leert dan ik zelf voor ogen had.

En dat maakt me ook wel gelukkig. Weten dat niets toeval is en dat alles iets kan betekenen. Experimenteren in de keuken heeft me al zoveel meer inzichten gebracht dan eender welk kookboek me kan bieden. Alsof koken en werken met voedsel mij een completer mens maakt.



Popje

Geen opmerkingen: