woensdag, juli 18, 2012

Dagen Zonder Gluten

Ik ga de uitdaging aan! Ik start vandaag met
Dagen Zonder Gluten. Na vlees, vis en gevogelte
koos ik ook al voor het laten van zuivel en ei.
Dat leverde ontzettend interessante culinaire 
bezigheden op met lekkere gerechten, nieuwe
ingrediënten, vergeten 
groenten en fijne reacties
van vrienden en onbekenden. Een vermelding -

mét veggie recept - in het Provamelreceptenboekjes
was de kers op de taart.

Maar enige tijd geleden begon het weer te kriebelen.
Ik voelde me klaar voor een nieuwe uitdaging. Ik zal
een maand glutenvrij eten...kwestie van de creativiteit
in de keuken weer beetje op gang te krijgen. Dat
kriebelen kwam niet alleen uit mijn buik maar ook uit
mijn hart. Een nieuwe liefde in mijn leven, ja, dat maakt
een mens nog levendiger :). En die prachtvent eet geen
gluten maar als dat al een minpuntje zou zijn is het wel
het enige!

Voor mezelf dus, ter bevordering van mijn culinaire
creativiteit en voor hem, uit liefde. Pure liefde is gelukkig
lactose- en glutenvrij!

Ik wens mezelf alvast veel succes en om gezond de dag
te beginnen haalde ik al wat ontbijtproducten in huis. Sinds
een hele tijd ben ik ook ontzettende fan van amandelmelk!
Zo heerlijk, my God!



Ik zal de komende maand jullie verblijden met allerlei
gluten- en lactosevrije gerechten, of althans mijn best
doen. Ik gebruik wel af en toe eieren (uiteraard échte
bio-scharreleitjes) maar doe mijn best dit tot een minimum
te beperken.

Ik kijk alvast uit naar de experimentjes!

Liefs,
Popje


1 opmerking:

Kris10 zei

Je stijgt op mijn kooklijstje van keukenprinses naar kookkoningin. Nu mij nog leren koken en je krijgt de titel keizerin van de keuken :) Dat is pas een uitdaging