dinsdag, mei 29, 2012

Wachten op de hemel

Gelijkgestemden, gelijkgezinden
Onbestemd, onbemind
Niet helemaal zeker
Zeker door te doen
Zeker door niet te doen

Wachten op perfectie
Wachten op vervulling
Op vervuld worden
door iets groots

Maar dan is daar de stilte
onopgemerkt sluipt ze binnen
nestelt zich behaaglijk in mij
en maak me langzaam heel

Wachtend op wat eigenlijk
op mezelf
op de hemel
ja, toch een beetje

De stilte, de hemel zit in mij
al had ik dat nog niet door
'Mezelf' zat hier al de hele tijd
te wachten tot ik haar zag

Zo gaat dat een beetje
het leven
het is er altijd al maar ik keek
gewoon niet goed

Ik hol maar en wacht maar
en dan plots als ik even stilsta
dan zie ik dat het leven en mezelf
rustig op mij hebben gewacht

Ze hebben geen haast en ik ook
niet meer...

Popje

Geen opmerkingen: