vrijdag, oktober 16, 2009

Gestopt en goedgekeurd

De beste beslissing in 9 jaar! Zalig! Wat hieraan
voorafging...

Ik was 18 jaar, had mijn eerste serieuze vriendje
en na enkele maanden voelde ik me toch klaar om
verder te gaan dan kussen en friemelen. Spannend!
Maar om tienerzwangerschap te voorkomen, koos ik
voor De Pil. Femodene klonk veelbelovend en ik
had geen vermoeden dat het mijn vrouwelijkheid
zou aantasten, het gevoel met mijn eigen lijf!

Ik werd niet dik en had ook geen andere bijwerkingen
van deze hormonenbom. Vriendje 1, vriendje 2, vriendje 3,
vriendje 4,... en negen jaar verder. De seks was goed
maar...

...ik vond het tijd voor verandering. 'Obama for change',
placht ook Barack te poneren en het bracht hem zowaar de
Nobelprijs voor de Vrede op. Voor mij zal het dus hopelijk
wat vrede met mezelf veroorzaken.

En zoals mijn moeder in al haar feminisme vaak zegt,
'Mannen mogen ook wel eens iets doen.' Waar ze dan op
doelt is me niet altijd duidelijk. Voor mij was het
maar al te duidelijk dat die pil uit mijn lijf moest
en er dus andere acties ondernomen moeten worden om
te voorkomen dat mijn nageslacht zich al te snel aanmeldt.

Ik ergerde me ook aan mijn eigen moodswings. De dokter
schreef me een lichtere versie voor maar zelfs de
harmonieuze hormonensamenstelling van Harmonet kon
me niet bekoren.

In mijn omgeving werd en wordt wel eens beweerd dat stoppen
met de pil een boost zou zijn voor het libido. Ik dacht:
'Zo'n vaart zal het wel niet lopen. Ik heb weinig last van
de nevenwerkingen dus zal ik ook wel bespaard blijven van
de hoopgevende mogelijke bijwerkingen van het stoppen met
de pil.

Niets was echter minder waar. Maandag (enkele weken geleden)
nam ik mijn laatste exemplaar en enkele dagen later leek
een nieuwe wereld voor mij open te gaan. Ongelofelijk, het
is als de ODOL voor mannen, bijna elke ochtend en middag en
avond en...! Wauw, het heeft zijn effect niet gemist. Hoe
zal ik het benoemen, a woman's boner! Hell, yeah!

Warme zucht,
popje

Geen opmerkingen: