donderdag, oktober 29, 2009

Opstootjes van geluk

Geluk kan saai zijn maar eigenlijk is het gewoon
eenvoudiger. Eenvoud maakt me blijer, minder druk,
fijner in de omgang en gelukkiger.

Single zijn is eenvoudig, niemand om rekening mee
te moeten houden, niemand die aan je hoofd zeurt,
niemand die de toiletbril omhoog laat staan, niemand
niemand wiens slechte eetgewoontes ik onbewust
overneem,... maar ook niemand die me knuffelt als
ik thuiskom, niemand die me zegt hoe mooi ik ben,
niemand die mijn mislukte gerecht toch weet te
appreciëren, niemand om mee te dansen,...

...maar ik ben zielsgelukkig met mezelf.

Kate laat ons onszelf knuffelen na elke Zenzales.
Mijn mama is zachter dan mijn zachtste knuffelbeer
dus telkens ik haar zie geef ik haar een warme knuffel.
En ze verdient het echt! Mooi zijn is relatief en
dus vind ik mezelf mooi ook al is niet iedereen het
met me eens. En ach, smaken verschillen. Mijn gerechten
mislukken zelden en gelukkig heb ik ook vrienden en
vriendinnen die mijn kookkunsten weten te waarderen.

Dansen, daar heb je geen partner voor nodig. Als je
danst werk je als stront op een vlieg en voor je het
weet zwermt er wel eentje rond jou. Zo ook zaterdag
in het STUKcafé.

Lees meer in volgende post.

Liefs,
Popje

Geen opmerkingen: