woensdag, oktober 19, 2011

ConsumNIETSEN: kledingruil - Swapping - Swishing

Na consuMINDEREN is er
nu consumNIETSEN, lekker
eens helemaal niets kopen,
tenzij om aan je basisbehoeften
te voldoen.

Even ter illustratie: je derde paar
winterlaarzen zijn echt geen basis-
behoefte, verse groenten uiteraard
wel. Maar wees niet bang, het is allemaal leuker dan
je denkt.

RUILEN
Mijn ervaringen de laatste maanden zijn fenomenaal.
Sinds januari 2010 heb ik al 6 of 7 (ben de tel kwijt)
kledingruilparty's gedaan. En nee, niet van die fancy
Swishing en Swapping Events, die wellicht voor
sommigen de drempel al wat verlagen.

Ik heb het hier over gezellige zondagnamiddagen met
6 à 10 vrouwen die elkaar via-via kennen en al hun
geweldige miskopen en 'te groot', 'te klein'-kleding
meebrengen. Een pot thee en zelfgebakken (ja, uit
een pakske is ook goed) chocoladecake.

Bijna dagelijks heb ik wel één of ander geruild stuk
aan. Vandaag ook weer. Vergeet lelijke, afgedragen
kleding want, geef toe, welke vrouw heeft geen dure
jurk in de kast hangen die ze 1 keer heeft aangehad
of schoenen die toch net iets te klein zijn, of dat ene
truitje waarvan de kleur je eigenlijk helemaal niet
staat, of die broek die je op de groei 'het vermageren'
gekocht hebt?

Het is trouwens best grappig om elkaar te zien
'sjouwen' met een broek die echt niet past. Om
dan toch toe te geven dat ze echt te klein is, of
om die coole jurk aan te trekken en dan te beseffen
dat je je benen al weken niet hebt onthaard.

Vrouw zijn wordt weer heel gewoon met alle kantjes
van onszelf die we niet altijd even leuk vinden. Maar
dan weet je weet dat we geen fotomodellen zijn en
dat we er wel allemaal mogen wezen en mooi zijn op
onze eigen manier.

Ik was blij dat ik mijn blauwe 'te grote' jas aan
vriendin x kon laten die net iets gevulder is en die jas
prachtig tot zijn recht kon komen. Dat maakt me echt
heel blij. Die warme wintertrui waar ik al een tijdje naar
op zoek was lag tussen de spullen van vriendin y.

Je hoeft dus echt geen geld uit te geven aan kleding als
de kledingkast van je vriendinnen openstaat. Bedankt
trouwens aan alle mensen die kleding ruilen, zich als
gastvrouw aanmelden en anderen enthousiast maken!

Je kan naast kleding uiteraard ook boeken, juwelen,
cd's, dvd's, muziekinstrumenten, games, goeie gewoontes,
recepten, kruiden, kinderen (tijdelijk dan ;))... ruilen.

Veel succes ermee!

Liefs,
popje

Geen opmerkingen: